Followers

Friday, June 26, 2009

Mini Karnival Sukan Setiajaya

21 Jun 2009 yang lalu, telah berlangsung Mini Karnival Sukan bertempat di Kg setia Jaya wangsa Maju. Karnival ini dianjurkan oleh KAFA Setia Jaya di Bantu oleh Nisa’ Wangsa Maju dan DPP Wangsa Maju. Antara matlamatnya adalah meraikan pelaja-pelajar KAFA dan mengumpulkan penduduk setempat dengan penyertaan aktviti-aktiviti sukan yang disediakan.

Karnival yang bermula pada jam 9 pagi dengan perasmian dan sarapan pagi. Kemudian acara Explorace untuk remaja lelaki dan perempuan yang berumur 10-17 tahun di mulakan. Explorace ini dijalankan di sekitar kawasan kampung dengan 7 pit stop yang di jaga oleh Fasi.

Klu-klu di berikan kepada peserta dan tugasan yang pelbagai di sediakan di setiap pit stop. Sementara itu juga aktiviti kanak-kanak dan dewasa berlangsung di dewan dan luar dewan. Bagi meraikan kanak-kanak, aktiviti mewarna dan sukaneka di adakan. Bagi kategori dewasa pula permainan seperti dam haji, dart, batu seremban dan congkak.


Permainan ini mendapat sambutan dan penyertaan yang menggalakkan dari penduduk setempat. 2 acara penutup karnival ini ialah acara kukur kelapa bagi kaum wanita dan tarik tali dari kaum lelaki. Karnival tamat dengan penyampaian hadiah-hadiah dan tayangan montaj nisa. Makan tengahari juga disediakan bagi mereka yang terlibat.Sekalung penghargaan terima kasih kepada semua yang terlibat bagi menjayakan Karnival ini.

Nisa Wangsa Maju mengambil inisiatif ini untuk memperkenalkan nisa’ disamping mencari ahli-ahli baru yang berminat menyertai Nisa di masa akan datang di sekitar Wangsa Maju dan Kuala Lumpur .Nisa’ juga sentiasa mengalu-alukan sebarang kerjasama program yang boleh memanafaatkan remaja dan islam.

0 comments: