Followers

Tuesday, August 9, 2011

Ramadhan ku.....

RAMADHAN SEORANG AKU

Ramadhan ini masih aku lalui seadanya
Dalam harap dan hadap memohon yang terbaik..
Sungguh tekadang runtunan nafsu lebih dahsyat dari hasutan sang terlaknat..
Lantaran gagal aku mendidiknya menjadi taat.


Ramadhan ini.. aku mahu seperti mereka..
Yang sering mengungkap..” moga Ramadhan ini lebih baik dari sebelumnya..”


Namun masih aku mengatur langkah mencari arah..
Mengintai makna dan rasa sebuah berkat..
Mengangan ampunan dan limpahan rahmat..
Walau sering aku kabur memaham segala hakikat..
Dan dalam sisa Ramadhan yang semakin pantas berlalu ini..
Aku akan terus menyimpan azam..
Menadah dan mengutip segala yang aku mampu..
Jua memohon sekudrat yang ada..
Agar mampu aku sepersis mereka..sekalipun sekadar dalam tadahan doa..


Mesti sering teruji dengan palsunya anganan dunia..
namun aku yakin jiwa yang meminta tak akan dipersia..
ungkapNya..”mohonlah kepadaKu, nescaya akan Ku perkenankan permohonanmu..”


Ramadhanku akan terus ku hayati..
dengan doaku yang hanya satu.masih seperti mereka..” moga Ramadhan ini lebih baik dari sebelumnya..”


Kerna terlalu aku ini bimbang..
Andai ini Ramadhan terakhir untukku..




~~Monolog dalaman seorang insan rindukan Redha Allah~~

0 comments: